Open of gesloten?

Op dinsdag 14-12-2020 heeft Rutte aangekondigd dat Nederland voor een periode van 5 weken op slot gaat. De detailhandel is gesloten. Winkels die gericht zijn op eerste levensbehoeften mogen wel open blijven. Er zijn veel vragen omtrent onze opening tijdens de lockdown. Onze winkel is helaas gesloten maar klanten kunnen wel bij ons terecht voor enkel reparaties. Volgens de rijksoverheid zijn er enkele uitzonderingen waaronder voor ‘reparatie en onderhoud voor consumentenartikelen’.

Wij werken alleen op afspraak en u kunt uw toestel (contactloos) afleveren en later weer ophalen. In en rondom de winkel wachten is dus niet mogelijk!

Werkwijze & Maatregelen:

Voor uw en onze veiligheid nemen wij de volgende maatregelen. Wij hopen dat u dit respecteert, bedankt voor uw begrip.

  • Vertoont u de volgende symptomen: hoesten, kortademigheid, koorts of keelpijn?
    Dan adviseren wij u om thuis te blijven en niet binnen te komen.
  • U kunt de winkel niet betreden, u kunt uw toestel alleen contactloos afleveren bij de ingang.
  • Lever uw toestel a.u.b. af zonder hoesje.
  • U dient uw toestel zelf te ontsmetten met behulp van de ontsmettingsmiddelen bij de ingang.
  • Na het ontsmetten kunt u uw toestel in de aangegeven bak plaatsen.
  • Wij doen vervolgens uw toestel enkele minuten onder een UV lamp voordat wij de reparatie uitvoeren. De UV stralen zijn namelijk dodelijk voor micro organismen.
  • U bent zoals gewoonlijk verplicht om een mondkapje te dragen.
  • Het is niet toegestaan om in of rondom de winkel te wachten. Wij verzoeken u direct de omgeving te verlaten.
  • Kom bij voorkeur alleen.
  • Zodra uw toestel gerepareerd is zullen wij telefonisch contact met u opnemen.

Q-Fix gesloten of open?
Op 15 maart hebben wij via een persconferentie te horen gekregen dat scholen en eet- en drinkgelegenheden verplicht zijn te sluiten tot en met 6 april.
Wij hebben veel vragen gekregen omtrent de opening van onze winkel. Onze winkel en repair center is gewoon open met de reguliere openingstijden. Echter hebben wij voor uw en onze veiligheid wel maatregelen genomen. Een smartphone is namelijk een paradijs voor bacteriën. 

Maatregelen omtrent hygiëne i.v.m. de Coronavirus

Voor uw en onze veiligheid nemen wij de volgende maatregelen. 
Wij hopen dat u dit respecteert, bedankt voor uw begrip.

  • Vertoont u de volgende symptomen: hoesten, kortademigheid, koorts of keelpijn?
    Dan adviseren wij u om thuis te blijven en niet binnen te komen.
  • Onze medewerkers kunnen u bij binnenkomst helaas geen hand schudden.
  • Gelieve minstens 1 meter afstand te houden van andere klanten en personeel.
  • Bij binnenkomst vragen wij u uw telefoon zelf te ontsmetten met behulp van onze ontsmettingsmiddel.
  • Wij doen vervolgens uw toestel enkele minuten onder een UV lamp voordat wij de reparatie uitvoeren.
    De UV stralen zijn namelijk dodelijk voor micro organismen.
  • Wij nemen geen contante betalingen aan.
  • Elk medewerker is verplicht om handschoenen te dragen en deze meerdere keren per dag te vernieuwen, tevens ook te onsmetten/wassen.
  • Wij maken meerdere keren per dag objecten en oppervlaktes schoon, denk aan de balie en deurklink etc. 

Ophaal en & aflever service

Klantentevredenheid en service staat altijd bij ons voorop, wij weten als geen ander hoe vervelend het kan zijn om zonder toestel te zitten. Daarom bieden wij een ophaal- en aflever service aan. Wilt of kunt u uw huis niet uit? Dan halen wij uw toestel op en leveren wij dit dezelfde dag weer bij u af tegen een kleine vergoeding. Wilt u gebruik maken van deze dienst, neem dan gerust contact met ons op via 078-2032005.

Levering hardware

Werkt u i.v.m. de Coronavirus veel vanuit huis en heeft u bepaalde hardware nodig? Wij kunnen u voorzien van zowel nieuwe als tweedehandse apparatuur zoals laptops, pc's, iMacs, toetsenborden, telefoons en meer.

Be safe!

Dooradmin / iPhone reparatie / / 0 Commentaren

Een defecte Tristar/U2 chip, zorgt voor veel oplaad-problemen bij de iPhone

Inmiddels is het een bekend probleem, wanneer uw iPhone problemen heeft met het opladen hoeft het niet perse te liggen aan de laadpoort/connector of accu. Wij krijgen regelmatig klanten met problemen met het opladen, het opladen gaat heel moeizaam, toestel laadt helemaal niet meer op, of werkt onregelmatig. Zelfs na reparatie van de laadconnector en/of batterij treedt dit probleem nog steeds op. De oorzaak hiervan is een defecte laadchip, ook wel Tristar, Hydra, U2 of Tigris chip genoemd (dit verschilt per model. In het algemeen wordt dit de U2 chip genoemd. Alhoewel dit ondertussen al een vrij bekend probleem is merken wij toch dat er nog veel klanten zijn die het probleem niet kennen. Zodoende schreven wij dit artikel zodat u meer kunt lezen over de U2 chip.

Functie van de U2 chip

De U2 IC chip is een kleine component op het moederbord van de iPhone. Deze microchip is slechts een paar millimeter breed. De U2 chip maakt deel uit van het circuit dat USB-functies bestuurt en dus ook het opladen. De chip is verantwoordelijk voor het stroom en batterijgebruik van de iPhone zodat uw toestel weet wanneer deze is aangesloten aan de oplader en ook begrijpt hoeveel batterij percentage er over is. Zo kan de chip communiceren hoeveel stroom er nodig is. 

 

Oorzaak defecte U2 chip

Deze chip is heel gevoelig voor wisselende spanningspieken. Goedkope opladers zijn vaak de oorzaak van een defecte U2 chip. Wij adviseren onze klanten daarom alleen enkel gebruik te maken van originele kabels en anders gecertificeerde kabels. De originele Apple lightning kabels hebben aan het tipje namelijk een circuit die met de U2 chip communiceert. De goedkope opladers missen dit circuit en sturen gewoon stroom zonder dit te overleggen met de chip. Daarnaast is het aantal milliampère (stroomsterkte) wat door een goedkope kabel gaat vaak veel minder vergeleken met een originele kabel. Gebruik dus daarom altijd een MFI (Made for iPhone) gecertificeerde kabel. Verder kan de U2 chip ook beschadigd zijn geraakt door een val waardoor de chip niet meer goed verbonden is met het moederbord. 

Problemen die ontstaan bij een defecte U2 chip

  • Uw toestel laadt zeer langzaam of helemaal niet op
  • Accu gaat enorm snel leeg, ook bij niet gebruik
  • U krijgt telkens de melding "dit accessoire wordt niet ondersteund"
  • Uw iPhone laat zien dat deze aan het opladen is maar het percentage verandert niet.
  • Uw accu kan alleen geladen worden als het gedeeltelijk geladen is, bij een lege accu laadt hij niet meer op
  • Uw accu kan alleen geladen worden als uw iPhone uitstaat
  • Verbinding (USB) met een computer werkt onregelmatig of helemaal niet
  • Uw iPhone wordt heet tijdens het opladen

Diagnose & reparatie U2/Tristar chip bij Q-Fix

Als gebruiker kunt u niet altijd zien of uw U2 defect is. Bij twijfel kunt u altijd bij ons langs komen voor een gratis diagnose. Dankzij apparatuur kunnen wij direct meten of uw iPhone een beschadigde U2 chip heeft. Het vervangen van de U2 chip is geen makkelijke reparatie. De reparatie valt onder micro-solderen en vergt veel precisie. Dankzij onze jarenlange ervaring en kennis op het gebied van moederbord reparaties kunnen wij dit voor u uitvoeren. Tijdens Tristar U2 chip reparatie vervangen wij uw U2 chip met een nieuwe chip. Neem gerust contact op voor een actuele prijsopgave.

 

Geluidsproblemen met de iPhone 7 (Plus)

Wij krijgen de laatste tijd steeds meer klanten bij ons in de vestiging met geluidsproblemen aan zowel de iPhone 7 als iPhone 7 Plus. Het was al een opvallend probleem maar het lijkt steeds maar meer te worden, daarom besloten wij om hier een artikel over te schrijven. Het probleem kan ontstaan na een val maar er zijn ook gebruikers die aangeven dat het zomaar is ontstaan. Klachten zijn problemen met betrekking tot het de audio (geluid), de microfoon kan niet worden gebruikt, speakers werken niet en de luidspreker kan niet ingeschakeld worden en dictafoon wilt geen voicememo's opnemen. Erg vervelend want u kunt geen telefoongesprekken voeren. 

 

Hoe is dit probleem ontstaan?

De oorzaak van dit probleem is een beschadigde audio IC (chip). Dit is een chip die gesoldeerd zit op het moederbord van de iPhone. De chip is verantwoordelijk voor alle audio die in uw telefoon in- en uitgaan. 
De audio IC (chip) van de iPhone 7 (plus) is zeer zwak gefabriceerd en zorgt voor enorm veel problemen. Daarnaast zit deze chip gesoldeerd op een kwetsbare plek op het moederbord. Als het moederbord van binnen een klein beetje is gebogen, kunnen de soldeer punten tussen de chip en het moederbord afbreken waardoor deze geen contact meer maakt. Door een buiging in de frame en uiteindelijk moederbord kan deze chip sneller beschadigd raken. Dit probleem wordt ook wel de "loop disease" genoemd.

Hoe kunt u dit probleem herkennen?

  • Bij het bellen hoort de ander persoon u niet of slecht
  • U hoort geen geluid bij bellen
  • Systeemgeluiden werken niet
  • Luidspreker kan niet aangezet worden tijdens het bellen
  • Dictafoon werkt niet en u kunt geen voice memo's opnemen.
  • Uw toestel start zeer langzaam op (3 tot 5 minuten)
  • Siri werkt niet

 

Hoe kunt u dit probleem oplossen?

Bent u er achter gekomen dat uw audio chip beschadigd is? Geen zorgen!
Wij adviseren u, indien uw toestel nog onder garantie valt, eerst uw klacht te melden bij Apple. Mocht u nog garantie hebben dan kunt u daar het beste gebruik van maken zodat u geen kosten heeft.
Valt uw toestel niet meer binnen de garantieperiode en/of wilt u niet te lang zonder toestel? Wij repareren dit graag voor u!

 

Audio IC reparatie bij Q-Fix

Wij lossen dit probleem voor u op door de audio chip opnieuw te solderen aan het moederbord. Alle pads maken wij schoon en solderen uw chip op het moederbord en maken eventueel jumpers (bruggen) zodat het probleem niet terug kan komen. Deze reparatie wordt zorgvuldig uitgevoerd onder een microscoop. Een audio IC vervangen is geen makkelijke reparatie en is wat gecompliceerder dan een scherm vervangen of accu vervangen. Deze reparatie valt onder microsoldering en is een specialisme en vergt veel kennis en ervaring. 

Wanneer de batterij van uw iPhone snel leeg gaat is dit erg vervelend. Wij kunnen uw batterij vervangen met een nieuwe iPhone batterij maar er zijn ook opties om uw batterijduur te verbeteren.

Met deze handige tips kunt u uw iPhone batterijduur verlengen.
Bedoeld voor gebruikers met een iPhone 4S of hoger met iOS 7 en hoger.

1. Schakel bluetooth en Wi-Fi uit als u dit niet nodig heeft.
Schakel Wi-FI uit als u uit huis bent en gebruik maakt van 3/4G.
Dit kunt u uitschakelen via instellingen > bluetooth / Wi-Fi

2. Schakel noodmeldingen uit.
Apple waarschuwt in de instellingen van iOS 7 voor een kortere batterijduur als je de noodmeldingen inschakelt.
Noodmeldingen komen bijna nooit voor en tegenwoordig hebben wij social media waar alles snel wordt verspreid.
Indien u geconcentreerd in een kelder werkt zonder contact met de buitenwereld, dan is het uiteraard aan te raden om de meldingen wél aan te zetten.
U kunt dit uitschakelen via uw instellingen > berichtencentrum > noodmeldingen.

3. Schakel ‘ververs op achtergrond’ uit voor bepaalde Apps.
Inhoud van bepaalde apps op de achtergrond wordt ververst, maar dit kost veel energie van uw batterij.
U kunt dit voor bepaalde apps uitschakelen via instellingen > algemeen > ververs op achtergrond.

4. Schakel Parallex 3D effect uit.
Hiermee vermindert u de beweging van de gebruikersinterface, inclusief het parallaxeffect van symbolen en meldingen.
U kunt dit uitschakelen via instellingen > algemeen > toegankelijkheid.

5.  Apps bijwerken op de achtergrond.
Het synchroniseren van content en automatisch ophalen van updates is handig maar kost ook processorkracht.
U kunt dit uitschakelen via  instellingen > algemeen > ververs apps op achtergrond.

6. Automatische downloads van apps, muziek en boeken.
Ook dit is handig maar niet altijd even nodig.
U kunt dit uitschakelen via instellingen > iTunes en App Stores > automatische downloads.

7. Sluiten apps die u niet meer gebruikt af.
Spreekt voor zich, maar men vergeet het toch vaak af te sluiten. Apps die op de achtergrond blijven draaien zorgen er voor dat uw batterij sneller leeg gaat.
Vooral apps zoals Facebook, Whatsapp en Snapchat kost veel batterijduur. Ze blijven steeds communiceren met de servers van de ontwikkelaars, waardoor je batterij sneller leeg gaat. Ookal sluit u deze apps, berichten zult u nog steeds ontvangen.

8.  Pas uw helderheid aan.
Het scherm vergt veel energie van uw batterij. U kunt het helderheid lager zetten via instellingen > helderheid en achtergrond. Het is ook handig om uw helderheid automatisch te laten aanpassen.

9. Niet storen.
Indien u uw telefoon toch even niet gebruikt, zet hem dan op niet storen. Wij vergeten dit ook wel eens, maar het is toch best handig om deze functie te gebruiken als wij bijvoorbeeld aan het sporten zijn.

10. Zet locatievoorzieningen uit.
Uiteraard zijn de locatievoorzieningen erg handig, vooral voor zoek mijn iPhone. Die kunt u beter niet uitzetten maar vaak zijn er ook talloze andere apps die gebruik maken van locatievoorzieningen terwijl dat onnodig is. Dit kunt u het beter zelf bekijken en eventueel aanpassen via instellingen > privacy > locatievoorzieningen

11. Onnodige pushberichten uitzetten.
Er zijn een hoop apps die onnodige pushberichten kunnen doorsturen, denk bijvoorbeeld aan bepaalde games.
U kunt dit uitzetten via Instellingen > berichtencentrum.

12. Kies geen bewegende wallpaper.
Een dynamische wallpaper is mooi, maar eerlijk? Hoevaak kijkt u er werkelijk naar of valt het u echt op? Ik vond het in ieder geval alleen opvallend toen het net met de update kwam. U kunt dit uitzetten via instellingen > achtergrond en helderheid > kies achtergrond > stilstaand.

13. Spotlight uitzetten.
Deze functie indexeert op de achtergrond alle data op je iPhone. Dat geldt voor apps, muziek, podcasts, notities, afspraken, mail en dergelijke. Schakel bepaalde items uit die je toch niet gebruikt.

Tot slot, gebruik je batterij op een verstandige manier en laad deze op correcte wijze op. Gebruik hiervoor uitsluitend originele Apple USB to lightning kabels en originele oplaadblok. U kunt hier meer over lezen op de officiële Apple site via http://www.apple.com/batteries/.
Ga dus niet uit van de oude methodes, waarbij u werd aangeraden om de batterij eerst leeg te laten lopen en vervolgens op te laden.

Mocht u ondanks deze bovenstaande tips nog niet tevreden zijn met uw batterijduur, dan kunt u altijd bij ons terecht voor het vervangen van uw iPhone batterij.
Het vervangen van een iPhone batterij begint bij ons al vanaf 30,- euro.

Adres & contactgegevens:

Q.Fix.nl
Stationsweg 41B
3331 LR Zwijndrecht
info@q-fix.nl
078-2032005

(klantenservice dagelijks bereikbaar tussen 10:00 – 21:00)

De nieuwe smartphones van Samsung, de Galaxy S7 en S7 Edge, worden aangeprezen als waterbestendig. Uit proeven in de VS blijkt dat daar wel een kern van waarheid in zit, maar niet helemaal.

De beide toestellen zijn onderworpen aan een zogeheten ‘torture test’, waar ze met alle mogelijke middelen worden beproefd. De testers komen tot de conclusie dat de telefoons misschien wel geschikt zijn voor snorkelaars, maar niet voor gebruikers die dieper het water in gaan. In de test zijn de telefoons een half uur lang ondergedompeld in 1,50 meter water. Daarna deden ze het nog wel, alleen was de geluidskwaliteit permanent verpest.

Beter dan iPhone 6 en 6S
De waterbestendigheid van de Samsung-telefoons is beter dan die van de iPhones 6 van Apple, stellen de testers. Maar die laatste zijn dan weer beter bestand tegen vallen op een harde ondergrond, een trottoir bijvoorbeeld. Samsung blijkt in de afgelopen maanden de claims over de waterbestendigheid te hebben aangepast. Net na de introductie werd nog gezegd dat een half uur op een diepte van 1,50 meter geen kwaad kon, tegenwoordig is die diepte verlaagd tot 1 meter.

De Samsung Galaxy S7 is standaard IP68-gecertificeerd, wat betekent het toestel waterbestendig is. In een video is te zien welke technieken Samsung heeft toegepast om dit voor elkaar te krijgen.

Samsung pronkt met het feit dat zijn nieuwe vlaggenschip waterbestendig is, maar om dit voor elkaar te krijgen heeft de fabrikant tijdens het productieproces enkele slimmigheidjes moeten toepassen. In een video van de bekende YouTuber JerryRigEverything is te zien welke dit precies zijn. Hij heeft het toestel helemaal uit elkaar gehaald om alle onderdelen goed te bekijken.

In de smartphone is bij de simkaartslot een kleine indicator geplaatst, die aangeeft wanneer het toestel inwendig in aanraking komt met water. De indicator ziet eruit als wit vierkantje en wordt roze als er water naar binnen drupt. Ook bij de speakers aan de onderkant zijn twee indicatoren geplaatst.

Om te voorkomen dat er water naar binnen kan komen gebruikt Samsung sterke, waterbestendige lijm voor de randen van de glazen behuizing. Daarnaast wordt de micro-usb-opening omringd door een rubberen randje en is deze heel stevig vastgemaakt aan de rest van de behuizing. Bij de openingen van de speakers heeft Samsung aan de binnenkant een speciaal waterbestendig laagje geplaatst.

JerryRigEverything benadrukt dat de Samsung Galaxy S7 waterbestendig is, en niet waterproof. Gebruik je het toestel langer dan anderhalf uur onderwater en raakt het beschadigd, dan valt dit niet onder de garantie van Samsung.

Bekijk hieronder de video waarbij een Samsung Galaxy S7 en een iPhone 6S in een bak met water worden gelegd.

credits:Androidplanet